PROIECT EDUCAȚIONAL „ȘCOALA ESTE ȘANSA MEA!” - APRILIE- IULIE 2022
INIȚIATORUL PROIECTULUI :
ASOCIAȚIA
DASCĂLI EMERIȚI BACĂU
COORDONATORI:
PREȘEDINTE ASOCIAȚIA
DASCĂLI EMERIȚI BACĂU – ISTRATE-ȘTEFĂNESCU ADRIANA
VICEPREȘEDINTE ASOCIAȚIA DASCĂLI EMERIȚI BACĂU – NASTASĂ ANCA-MIHAELA
ECHIPA DE IMPLEMENTARE:
TOȚI MEMBRII
PARTICIPANȚI DIN CADRUL ASOCIAȚIEI DASCĂLI EMERIȚI
DURATA:
4 APRILIE – 2 IULIE 2022
ARGUMENT
« În ultimii ani , şcoala noastră se confruntă cu o problemă gravă – absenteismul – ce duce la abandonul şcolar , implicit la eşecul şcolar. »
Despre educaţie se vorbeşte foarte mult în toate mediile şi situaţiile
sociale. Instituţiile, organizaţiile sociale, comunităţile umane , dar şi
fiecare om, în numeroase contexte de viaţă, individuale şi colective, evocă
puterea sau slăbiciunea educaţiei în faţa unor rezultate în activităţi care duc
la satisfacţii sau insatisfacţii , la succes sau insucces .
Elevii care acumulează un număr mare de absenţe nemotivate locuiesc la
distanţe mari faţă de şcoală, sunt reţinuţi de familii la treburile
gospodăreşti sau provin din familii cu mulţi copii şi cu posibilităţi materiale
reduse , unele dezorganizate .
Numărul mare de absenţe duce la imposibilitatea încheierii situaţiei
şcolare, a promovării care atrag după ele repetenţia şi abandonul şcolar mai
apoi .
SCOPUL
Diminuarea
numărului de elevi care abandonează şcoala şi creşterea motivaţiei învăţării
pentru a asigura tuturor elevilor şanse egale la educaţia de bază. OBIECTIVELE :
· Conştientizarea importanţei educaţiei în
formarea personalităţii elevului, atât în rândul elevilor problemă , cât şi a
părinţilor acestora .
· Stimularea motivaţiei învăţării prin
atragerea la activităţi extraşcolare a elevilor ce provin din familii
dezorganizate şi cu posibilităţi materiale reduse .
· Identificarea , procurarea şi utilizarea
fondurilor din sponsorizări pentru susţinerea unor cheltuieli materiale ale elevilor
problemă .
· Prevenirea şi combaterea fenomenului
infracţional în rândul elevilor .
RESURSE UMANE :,
- prescolari/ elevi din
grupele/clasele cadrelor didactice participante
-educatoarele/învățători/profesori
-parintii copiilor
din grupe/clase
-copiii din familii defavorizate
RESURSE
MATERIALE
-produse confectionate de prescolari/elevi la
gradinita/școala (desene,colaje, cadouri) pentru cei defavorizati.
- produse cumpărate de părinți și cadre didactice implicate.
RESURSE
INFORMATIVE :
-blogul ASOCIAȚIEI DASCĂLI EMERIȚI
-aparat foto ;
-camera video ;
-inregistrari audio-video.
FINALITATI/REZULTATE AȘTEPTATE :
- Număr mai
mic de elevi care abandonează şcoala;
- Număr mic
de elevi cu rezultate slabe şi mediocre la învăţătură ;
- Grupul de
iniţiativă în continuarea programului ;
- Familii ce
se implică în educaţia propriilor copii ;
- Clasa
amenajată ;
- Compuneri
publicate la avizierul scolii ;
- Afişe ,
desene , albume.
Prin derularea activităţilor acestui proiect, cadrele didactice căruia i se adresează proiectul vor deveni grup de
iniţiativă ce va identifica elevii care renunţă la educaţie, se va implica în
rezolvarea problemelor și vor menţine legătura dintre părinţi – clasă – şcoală , prin metodele de
prevenire învățate.
Etapa I
A. Sprijin școlar suplimentar – luna mai
În funcție de nevoile copiilor, sunt organizate activități educaționale
pentru acei copii care necesită sprijin educațional (acțiuni de sprijin în
activitatea școlară - citit, competențe scris-citit, alte materii, efectuarea temelor,
îndrumare la diverse materii) pentru menținerea/îmbunătățirea rezultatelor
școlare și prevenirea abandonului școlar.
ü Adeverință participare activități educaționale pentru copiii care necesită
sprijin educațional „Extinderea
și diversificarea activităților de sprijin educațional pentru facilitarea
accesului la educație”
B. Servicii și consiliere în
domeniul social psihologic – 28 mai
Pregătirea cadrelor didactice prin participarea acestora la webinarul asincron
„PAȘI SIGURI CĂTRE VIITOR !
- Consiliere și responsabilitate comună pentru elevii noștri”
Consilierea ajută, în general, copiii să dobândească abilitățile emoționale
și sociale necesare pentru o dezvoltare armonioasă. De asemenea, în urma
formării cadrelor didactice, sunt organizate sesiuni de consiliere pentru
părinți, în funcție de nevoile acestora.
Webinar 4 h
Formator Viorica Pricopoaia – CJARE Bacău
ü
Adeverință participare webinar
4h
Etapa II
Program de formare cadre didactice „Abordări multidimensionale
pentru prevenirea abandonului și eșecului școlar”- 25.06.2022
Moderatori:
prof. drd. Istrate-Ștefănescu Adriana
prof. drd. Nastasă
Anca-Mihaela
ora 10,00 – 10,15 – cuvântul invitaților speciali
& Prof.
Mariana Ifrim, director Casa Corpului Didactic Bacău
& Conf.
univ. dr. MÂȚĂ Liliana, Departamentul pentru Pregătirea
Personalului Didactic, Universitatea ,,Vasile Alecsandri” din Bacău
& Prof. Ana-Maria ROTARU, Inspector Scolar pentru Proiecte
Educationale – ISJ Bacau
ora 10,15 – 11,30 Conferința națională Modalitați de stimulare a creativității
elevilor
Invitat special: conf.
univ. dr. MÂȚĂ Liliana, Departamentul
pentru Pregătirea Personalului Didactic, Universitatea ,,Vasile Alecsandri” din
Bacău
Partener – Universitatea ,,Vasile Alecsandri”
din Bacău
ü Diplomă participare conferință
ora 11,30 – 12,30 –Seminarul interactiv online Prevenirea
abandonului școlar prin implicarea comunitații
Coordonator psiholog/consilier școlar Viorica PRICOPOAIA,
CJRAE Bacău
Parteneri – Inspectoratul Școlar Județean
Bacău și Congregația Maestre Pie
ü Certificat participare seminar
ora 12,30 - Simpozionul
național cu participare internaţională „Abandonul școlar în pandemie”
Partener – Casa Corpului ,,Grigore Tabacaru” Bacău
ü Diplomă participare simpozion
Pauză 1 h
ora 13,30- 15.30 – Debut curs Metode de educație nonformală (24h)
Formator conf. univ. dr.
MÂȚĂ Liliana, Departamentul
pentru Pregătirea Personalului Didactic, Universitatea ,,Vasile Alecsandri” din
Bacău
- adeverință participare curs 24 h
ora 15,30 - Workshopul STOP ABANDONUL ȘCOLAR!
– soluții
Coordonatori - prof. drd. Istrate-Ștefănescu
Adriana, prof. drd. Nastasă Anca-Mihaela
Activități complementare – participare asincron
Participarea la elaborarea unui opțional la nivel județean – CD-ul cu ISBN ,,Construirea unui climat școlar
puternic pentru prevenirea absenteismului si abandonului scolar- opționale pentru nivel preșcolar, primar, gimnazial și
liceal”
ü Adeverință coautor programă disciplină opțională
ü CD ul
Cd-ul cu isbn ,,Rata și
motivele absenteismului si abandonului școlar în unitațile școlare din România
– cercetare în domeniul educațional la nivel national”
ü
Adeverință coautor
cercetare în domeniu la nivel national
ü Cd-ul
EVALUAREA PROIECTULUI
Se va intocmi o mapa de evaluare a proiectului
care va contine :
CD-cu filmări din cadrul programului de formare
Album cu fotografiile realizate cu ocazia actiunilor organizate
MONITORIZAREA PROIECTULUI
Monitorizarea PROIECTULUI se va face de catre coordonatori
și echipa de implementare.
FINALIZAREA PROIECTULUI
Finalizarea proiectului se va face pe 02 iulie 2022.
LINK ÎNSCRIERE PARTICIPANȚI: IN PERIOADA 1 MAI- 24 IUNIE 2022
https://surveyheart.com/form/6248206362017c43850409dd
Mapa participantului
1. .Adeverință echipa de implementare proiect
național ȘCOALA
ESTE SANSA MEA!
2. Proiect
in format electronic (transmis pe email)
3 Adeverință participare activități
educaționale pentru copiii care necesită sprijin educațional „Extinderea și diversificarea activităților de sprijin educațional
pentru facilitarea accesului la educație”
4. Adeverință participare webinar 4h „PAȘI SIGURI CĂTRE VIITOR ! -
Consiliere și responsabilitate comună pentru elevii noștri”
5.
Adeverință participare program de
formare profesională „Abordări
multidimensionale pentru prevenirea abandonului și eșecului școlar”
6. Diplomă participare conferință națională Modalitați de stimulare a
creativității elevilor
7. Certificat participare seminar interactiv
online Prevenirea
abandonului școlar prin implicarea comunitații
8. Diplomă participare simpozion național cu participare internaţională „Abandonul școlar în pandemie” - link încărcare lucrare - https://surveyheart.com/form/624820e9bb44e54365799def
9.
Adeverință
participare curs Metode de educație
nonformală (24h)
10 Adeverință participare Workshopul STOP ABANDONUL ȘCOLAR! – soluții
11. Adeverință coautor programă disciplină opțională
12. CD-ul cu ISBN ,,Construirea unui climat școlar puternic pentru prevenirea absenteismului si abandonului scolar- opționale pentru nivel preșcolar, primar, gimnazial și liceal”
13. Adeverință coautor cercetare în domeniu la nivel national
14. Cd-ul cu isbn ,,Rata și motivele absenteismului si abandonului școlar în unitațile școlare din România – cercetare în domeniul educațional la nivel national”
Link de încărcare a datelor (NUME ȘI PRENUME, UNITATEA ȘCOLARĂ,
LOCALITATE/JUDEȚ, RATA absenteismului în unitatea școlară unde profesați , RATA
abandonului școlar în unitatea școlară unde profesați, indicarea unui MOTIV
principal care favorizează absenteismul si abandonul școlar în unitatea unde
profesați): https://www.surveyheart.com/form/6248225e71d5cc431681f416
Costurile bunei desfășurări
a întregului proiect sunt de 170 lei/participant și
se vor achita sub formă de sponsorizare către Asociația Dascăli Emeriți, în
contul: Asociația Dascăli Emeriți (CIF 41470980) - RO94CECEB00030RON0784385 -
CEC BANK (cu mențiunea sposorizare PROIECT ABANDON SCOLAR)
DOVADA
PLĂȚII, NUMELE ȘI ADRESA DE LIVRARE SE VOR TRIMITE PE ADRESA reperepedagogice@gmail.com până pe 24 iunie 2022.
Orice nelămurire se poate adresa la numărul de Telefon 0753.924.644 sau adresa de email reperepedagogice@gmail.com !
Mapa cu documente se va livra în intervalul 1-31 august.
Comentarii
Trimiteți un comentariu