Împreună pentru educație!



PROIECTUL INTERNAȚIONAL

,,ÎMPREUNĂ PENTRU EDUCAȚIE”


 


Ediția a II-a, 1 iulie 2022-30 august 2022

Persoane contact din partea organizatorului:

Presedinte Asociația Dascăli Emeriți - Istrate Adriana 

Vicepreședinte Asociația Dascăli Emeriți- Nastasă Anca

Formator, prof. Vișan Andreea-Gabriela 

INFORMAŢII DESPRE PROIECT

·     Titlul proiectului: „Împreună pentru educaţie”

·     Tipul activității principale din cadrul proiectului: activități de formare

·     Domeniul în care se încadrează proiectul: Domeniul științific, artistic, educativ

·     Ediţia nr. II

·     Participanţi la proiect: cadre didactice din învățământul preuniversitar

·     Parteneri:ISJ Bacău, CCD Bacău, Universitatea Vasile Alecsandri din Bacău, Universitatea din TIRASPOL – Chișinău, Asociația Grădinița Roza Venerini

·     Proiectul este cu participare: online

 

REZUMATUL PROIECTULUI

Prezentaţi minim următoarele elemente ale proiectului dumneavoastră:

a.        Număr de elevi şi număr de cadre didactice implicate: 2000 preşcolari/elevi şi 90 cadre didactice

b.        Beneficiarii direcţi şi indirecţi;

- beneficiari direcți: copiii din unitățile de învățământ;

- beneficiari indirecți: cadre didactice, părinții copiilor, comunitatea locală;

 

ACTIVITĂȚILE PROIECTULUI:

 

Activitatea nr. 1 – iulie 2022

Promovarea Proiectului Împreună pentru educaţie”;

 

Activitatea nr. 2 – 1-12 august 2022

Masa rotundă: ,,CAFEAUA FERICIRII”

Prezentarea proiectului, încheierea de parteneriate, inițierea de schimburi de experiență

Conferențiar Universitar Doctor Liliana Mâță, Universitatea ,,Vasile Alecsandri” Bacău

 

Activitatea nr. 3 –  13 august 2022

EVENIMENTUL ȘTIINȚIFIC NAȚIONAL (cu participare internaţională) „Aspecte, orientări și perspective ale științelor educației în societatea contemporană” - EDIȚIA A IV-A 2022, Bacău - România, cost 120 lei, ce cuprinde:

·     Conferința Științifică Națională „Pedagogia pozitivă”

Conferențiar Universitar Doctor Liliana Mâță, Universitatea ,,Vasile Alecsandri” Bacău

·     Simpozion Științific Internațional „Învăţăm, construim, ne dezvoltăm împreună!” – ediția a II-a și lansare Volum internațional studii de științifice de specialitate ,,Ghid de bune practici în asigurarea calităţii educaţiei – ediția a II-a (cd cu ISBN) 

Link încărcare studiu științific de specialitate:https://surveyheart.com/form/62c2ce6fa9e72514af810cc1

Workshop „Transmitem împreună stări de bine!” 

        Conferențiar Universitar Doctor Liliana Mâță, Universitatea ,,Vasile Alecsandri” Bacău

Parteneri: Universitatea din TIRASPOL - Chișinău, Asociaţia Dascăli Emeriţi, ISJ Bacău, CCD Bacău, Universitatea Vasile Alecsandri Bacău

Tipul activităţii: – dezbateri privind evoluția științelor educației, noi orientări, perspective, idei noi, punerea în practică, adaptarea la nevoile societății contemporane;

Invitați speciali:

·     Doctor Habilitat În Pedagogie, Profesor Universitar Cojocaru Victoria - Universitatea din TIRASPOL, Chișinău;

·     Profesor universitar dr. emerit Sorin CRISTEA, Universitatea din București - Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Departamentul de Formare a Profesorilor;

·     Director Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău, prof. Mariana IFRIM;

·     Profesor Universitar Doctor, rector Eduard Coropceanu - Universitatea din TIRASPOL, Chișinău;

·     Inspector școlar pentru proiecte educaţionale, prof. Ana-Maria ROTARU;

·     Doctor in Pedagogie Tamara Munteanu, decanul Facultatii de Pedagogie, Universitatea din TIRASPOL, Chișinău;

·     Conferențiar Universitar Doctor Liliana Mâță, Universitatea ,,Vasile Alecsandri” Bacău

·     Conferențiar Universitar Doctor Silvia Golubitchi, Universitatea din TIRASPOL, Chișinău;

·     Conferențiar Universitar Doctor Lilia Cebanu, Universitatea din TIRASPOL, Chișinău.

Activitatea nr. 4 -  15-31 august 2022

Program de formare MANAGEMENTUL EDUCAȚIEI INCLUZIVE, ce conține 2 cursuri

1.    Modalități de facilitare a procesului de incluziune școlară (24 h)

2.    Activități de remediere a limbajului și comunicării la preșcolari și elevi (24h)

Formator - psiholog/consilier școlar Viorica PRICOPOAIA, CJRAE BACĂU 

Activitatea nr. 5 – 15 august – 30 august 2022

Postare 2 resurse educaționale pe platforma e-learning „Împreună pentru educaţie

 Link pentru completare prima resursă și a doua resursa educațională:

https://surveyheart.com/form/62c2caa0a9e72514af80f328


Activitatea nr. 6 -27 august – 30 august 2022

Curs internațional ,,Împreună pentru inovație în educație – webinar 4 h

Invitaţi speciali: Doctor Habilitat În Pedagogie, Profesor Universitar Cojocaru Victoria - Universitatea din TIRASPOL, Chișinău

 

Activitatea nr. 7 - 27 august – 30 august 2022

Schimb de experiență internațional

 

Activitatea nr. 8 – iulie-august 2022

 

·     activitati de pregătire a elevilor din categorii dezavantajate (elevi cu cerințe educaționale special integrați în învățământul de masă, copiii din familii monoparentale, copii în plasament, copii crescuți de rude, copii din comunități sărace, comunități izolate, părinți plecați în străinatate, copii școlarizați la  domiciliu sau în spital, copii cu HIV etc.)

 

·     activități de învățare remedială desfășurând concursuri, momente artistice, minispectacole, piese de teatru, etc. la nivelul grupei/clasei

 

Activitatea nr. 9– septembrie 2022

Încheierea proiectului, expedierea documentelor și a cd-ului în format letric prin poșta română.

 

Mapa evenimentului national, ediția a IV-a:

1.    Certificat conferință națională cu participare internațională, avizat CCD Bacău, Universitatea din Tiraspol-Chișinău

2.    Diplomă simpozion științific internațional

3.    CD cu isbn

4.    Adeverință publicare studiu de specialitate în volum international cu isbn

5.    Certificat workshop

6.    Adeverință inițiator workshop

7.    Adeverință speaker în cadrul workshopului

 

Mapa activităților complementare din cadrul Proiectului international ,,Împreună pentru educație”, cost 180 lei.

1.    Adeverință implementare proiect internațional dedicat educației incluzive

2.    Adeverință participare MASĂ ROTUNDĂ ,,CAFEAUA FERICIRII”

3.    Adeverință implementare program de formare MANAGEMENTUL EDUCAȚIEI INCLUZIVE

4.    Adeverință curs „Modalități de facilitare a procesului de incluziune școlară” - 24h

5.    Adeverință curs ,,Activități de remedierea limbajului și comunicării la preșcolari și elevi” – 24 h

6.    Adeverință rezultate deosebite în activități de facilitare a procesului de incluziune școlară și în remedierea limbajului și comunicării cu impact în integrarea școlară și socială a copilului

7.    Adeverință publicare 2 resurse educaționale

8.    Adeverință participare la realizarea și dezvoltarea platformei e-learning „Împreună pentru educație” pentru susținerea progresului școlar al elevilor

9.    Adeverință realizarea de parteneriate instituţionale cu alte unități școlare implicate în Proiectul internațional Împreună pentru educație, în concordanţă cu nevoile comunităţii şcolare şi cu ţintele stabilite, cu efecte pozitive în domeniul incluziunii sociale şi dezvoltării durabile, inclusiv în calitate de observator

10. Adeverință rezultate deosebite în pregătirea elevilor din categorii dezavantajate (elevi cu cerințe educaționale special integrați în învățământul de masă, copiii din familii monoparentale, copii în plasament, copii crescuți de rude, copii din comunități sărace, comunități izolate, părinți plecați în străinatate, copii școlarizați la  domiciliu sau în spital, copii cu HIV etc.)

11. Adeverință implementare activități de învățare remedială desfășurând concursuri, momente artistice, minispectacole, piese de teatru, etc. la nivelul grupei/clasei, în cadrul proiectului educativ

12. Certificat curs internațional 4h

13. Adeverinta schimb de experienta internațional

14. Acord parteneriat proiect

15. Adeverință inițiere și aplicare la grupă/clasa metode, procedee și tehnici de abordare a predării-învățării-evaluării inovative,  preluate din cercetarea educațională de profil, promovate în cadrul proiectului educativ

16. Proiect în format electronic cu precizarea echipei de implementare

 

Descrierea activităţii principale;

     Activitățile propuse oferă copiilor și cadrelor didactice posibilitatea de a-și satisface nevoia de cunoaștere, perfecționare, inițierea și/sau aplicarea la grupă/clasă a unor metode, procedee și tehnici de abordare a predăriiînvățării-evaluării inovative,  preluate din cerecetarea educațională de profil, promovate în cadrul unor proiecte cu finanțare externă (inclusiv schimburi de experiență sau mobilități), a unor proiecte la nivel internaţional (în parteneriat cu instituții de învățământ superior de profil sau organizații neguvernamentale cu experiență relevantă în domeniu), respectiv în activitatea de consiliere psihopedagogică de intervenție logopedică a unor metode, procedee si tehnici inovative, învățarea prin joc, mișcare, afecțiune, prietenie. Acestea influențează dezvoltarea copiilor în plan intelectual, afectiv - motivațional, volitiv, trăsăturile și însușirile personalității precum  și dezvoltarea fizică.

Programul activităților proiectului, prin corelarea activităților cu conținutul procesului didactic, contribuie la o mai bună cunoaștere a specificului unităților școlare din Europa. Educația contemporană necesită adapabilitate din partea celor ce educă, în beneficiul educabililor.

 

 

Impactul educativ estimat asupra grupului țintă.

     Prin  complexul de activități organizate în cadrul proiectului cadrele didactice își propun realizarea unui schimb de experiență real, cunoașterea valorilor educative, valorificarea potențialului creator și utilizarea experienței acumulate în îmbunătățirea demersului didactic desfășurat în școală  și în grădiniță. Inițiatorii proiectului doresc realizarea unor punți de colaborare, încredere și prietenie între copii și cadre didactice, promovarea calității în educație, a corelării acesteia cu teoriile științelor educației, integrarea creativității în cadrul oricărui demers pedagogic și susținerea tuturor acelora care promovează adevăratele valori în educație și societate.

 

A.      PREZENTAREA PROIECTULUI

Argument justificare, context;

     Pentru a realiza o educație de calitate este necesar să participăm într-un număr cât mai mare, specialiști în educație, manageri de școli, cadre didactice, părinți, elevi sau pur și simplu cetățeni preocupați de viitorul acestei țări la efortul de a contribui la identificarea cauzelor nerealizărilor și a posibilelor soluții de înlăturare a lor.

Calitatea educaţiei poate fi privitǎ ca un ansamblu de caracteristici ale unui program de studiu şi ale furnizorului acestuia prin care sunt îndeplinite aşteptǎrile beneficiarilor, precum şi standardele de calitate. Beneficiarii şi clienţii educaţiei de calitate (elevii, pǎrinţii, societatea) ar fi de dorit sǎ fie consultaţi permanent în ceea ce priveşte satisfacţia lor faţǎ de serviciile educaţionale de care beneficiazǎ.

Calitatea şi eficienţa sunt doi piloni importanţi ai reformelor educaţionale din toată lumea, care trebuie avute în vedere la construirea sistemelor naţionale de management şi de asigurare a calităţii şi în învăţământul românesc. Sunt necesare eforturi suplimentare ale tuturor actorilor implicaţi în proces pentru a spori calitatea, accesibilitatea, relevanţa, eficienţa, echitatea educaţiei.

 

Scopul proiectului;

     Educaţia face parte din viaţa de zi cu zi a fiecărui om, de aceea ca şi cadre didactice trebuie să le insuflăm copiilor dragostea pentru cunoaştere, educaţie, autoeducaţie, cultivarea respectului pentru cei care oferă educaţia, adică dascălii, fie ei educatori, învăţători sau profesori.

 

Obiectivele specifice ale proiectului;

a)     pentru copii:

  • Stimularea potențialului creativ al copiilor în plan artistico-plastic și literar;
  • Descoperirea și atragerea în competiție a unui număr cât mai mare de preșcolari și elevi cu înclinații către activitățile științifice – matematică, științe, informatică;
  • Promovarea imaginii unităților de învățământ implicate în proiect;
  • Dezvoltarea capacităţii de cooperare în desfăşurarea unor activităţi comune ;
  • Formarea unei conduite civilizate, atât în cadrul grupului, cât şi în orice relaţie cu persoanele cu care intră în contact;

b)     Pentru cadre didactice:

·     Dezvoltarea și formarea profesională continuă a specialiștilor implicați în procesul instructiv / educativ din învățămîntul preuniversitar, precum și îmbunătățirea calificării acestei categorii de capital uman prin furnizarea unor competențe cheie necesare actului educațional.

  • Împărtășirea experienței cadrelor didactice ;
  • Promovarea imaginii unităților de învățământ implicate în proiect;
  • Cultivarea capacităţii de a comunica pe teme educative, de a-şi însuşi regulile unui dialog civilizat, bazat pe respectarea partenerului de dialog;
  • Formarea unei atitudini tolerante, deschisă, de acceptare şi înţelegere;
  • Constituirea unui grup partenerial care să promoveze valori comune la nivelul partenerilor implicaţi în proiect;
  • Înlăturarea barierelor de comunicare între şcoli;
  • Dezvoltarea cooperării şi colaborării între cadrele didactice din unităţi de învăţământ diferite;

 

Descrierea grupului ţintă căruia i se adresează proiectul;

  • Elevi și preşcolarii, cadrele didactice din școli și grădinițe din România, care dorim să se cunoască și să-și împărtășească din experiențele lor.

Beneficiarii direcți și indirecți;

Elevi, preşcolarii, cadre didactice, părinți, comunitatea locală

 

Durata proiectului

Iunie 2022– August 2022 (3 luni)

 

D.7. Descrierea activităţilor:

 

Activitatea nr. 1

Titlul activităţii: Promovarea Proiectului Împreună pentru educaţie”;

Tipul activităţii: întâlnire de prezentare şi promovare a proiectului

Data/perioada de desfăşurare: iunie, iulie 2022

Locul desfăşurării: in toate unităţile de învăţământ implicate in proiect

Numărul de participanţi pentru fiecare categorie (elevi, cadre didactice, părinţi, reprezentanţi

ai comunităţii etc):  1500 de preşcolari și elevi, părinţii lor, 90 cadre didactice;

Responsabil: coordonator Nastasă Anca-Mihaela

Descrieţi pe scurt activitatea: promovarea proiectului în rândul potenţialilor parteneri, semnarea de

acorduri de parteneriat între şcoala coordonatoare şi organizaţiile partenere.

Activitatea nr. 2

Titlul activităţii: Masa rotundă: ,,CAFEAUA FERICIRII”

Tipul activităţii: Lansarea proiectului, încheierea de parteneriate, inițierea de schimburi de experiență, trimiterea de scrisori de prezentare și fotografii pe adresa de e-mail a proiectului;  

Data/perioada de desfăşurare: 1-12 august 2022

Locul desfăşurării: online

Numărul de participanţi pentru fiecare categorie (elevi, cadre didactice, părinţi, reprezentanţi

ai comunităţii etc): 2000 de preşcolari și elevi, părinţii lor, 90 cadre didactice;

Responsabili: coordonator Nastasă Anca-Mihaela

Descrieţi pe scurt activitatea: fiecare unitate de învățământ participantă la proiect va încheia un acord de parteneriat, se va prezenta și se va face cunoscută celorlalte unități de învățământ, trimițând pe adresa de e-mail a proiectului o scrisoare/prezentare în power-point, care va fi distribuită tuturor unităților participante/postată pe platforma proiectului. În întâlnirea online vom veni cu idei practice cum putem ajuta la îmbunătăţirea relaţiilor interpersonale dintre elevi.

Activitatea nr. 3

Titlul activităţii: EVENIMENTULUI ȘTIINȚIFIC NAȚIONAL (cu participare , EDIȚIA A IV-A 2022, Bacău, România, ce cuprinde

       Conferința Științifică Națională „Pedagogia pozitivă”

      Simpozion Științific Internațional „Învăţăm, construim, ne dezvoltăm împreună!” – ediția a II-a și lansare Volum internațional studii de științifice de specialitate ,,Ghid de bune practici în asigurarea calităţii educaţiei” – ediția a II-a

      Workshop „Transmitem împreună stări de bine!”  

                   

 Tipul activităţii: – dezbateri privind evoluția științelor educației, noi orientări, perspective, idei noi, punerea în practică, adaptarea la nevoile societății contemporane;

Data/perioada de desfăşurare: 13 august 2022

Locul desfăşurării: online

Parteneri și invitați speciali:        

·     Doctor Habilitat În Pedagogie, Profesor Universitar Cojocaru Victoria - Universitatea din TIRASPOL, Chișinău;

    Profesor universitar dr. emerit Sorin CRISTEA, Universitatea din București - Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Departamentul de Formare a Profesorilor;

    Director Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău, prof. dr. Gabriel LEAHU;

    Profesor Universitar Doctor, rector Eduard Coropceanu - Universitatea din TIRASPOL, Chișinău;

    Inspector școlar pentru proiecte educaţionale, prof. Ana-Maria ROTARU;

    Doctor in Pedagogie Tamara Munteanu, decanul Facultatii de Pedagogie, Universitatea din TIRASPOL, Chișinău;

    Conferențiar Universitar Doctor Monica Pătruț, Universitatea ,,Vasile Alecsandri” Bacău

    Conferențiar Universitar Doctor Silvia Golubitchi, Universitatea din TIRASPOL, Chișinău;

    Conferențiar Universitar Doctor Lilia Cebanu, Universitatea din TIRASPOL, Chișinău.

Numărul de participanţi pentru fiecare categorie (elevi, cadre didactice, părinţi, reprezentanţi

ai comunităţii etc): 100 cadre didactice de la școlile partenere în mod direct, 150 cadre online, mass-media

Responsabili: toate cadrele didactice din grădiniță

Beneficiari: - direcţi: elevi preșcolari și școlari-/ indirecţi: părinţi, cadre didactice, comunităţile

Metode/mijloace de realizare: programe artistice, expoziţii de lucrari, concurs de fotografii şi lucrări cu premii.

Modalităţi de evaluare: Realizarea unui volum cu studii de specialitate

Descrieţi pe scurt activitatea: unitățile incluse în proiect vor participa la eveniment prin dezbateri publice și materiale publicate;

Activitatea nr.4

Titlul activităţii: PROGRAM DE FORMARE MANAGEMENTUL EDUCAȚIEI INCLUZIVE

Invitaţi speciali: psiholog/consilier şcolar Viorica Pricopoaie – CJRAE Bacău

Tipul activităţii: 2 cursuri formare profesională pentru cadrele didactice – 24 h +24h

Data/perioada de desfăşurare:  DEBUT 14-15 august

Locul desfăşurării: online

Parteneri: unități de învățământ din județul Bacău și nu numai

RESPONSABILI: TOATE CADRELE DIDACTICE DIN UNITATE

Numărul de participanţi pentru fiecare categorie (elevi, cadre didactice, părinţi, reprezentanţi

ai comunităţii etc): 90 cadre didactice

Beneficiari: DIRECTI: prescolari, cadre didactice,

INDIRECTI: parinti, comunitatea locală

Metode/mijloace de realizare: exercitiu, demonstratie, explicatie

Modalităţi de evaluare: chestionar si referat

Descrieţi pe scurt activitatea: cursuri formare pentru cadre didactice cu evaluare curs postată sub formă de resursă educaținală pe platforma proiectului.

Activitatea nr. 5 – 15-30 august 2022

Titlul activităţii: Realizare platforma e-learning „Împreună pentru educaţie” pentru susținerea progresului progresului școlar al elevilor

Tipul activităţii: participare la realizarea și dezvoltarea  platformei  de e-learning „Împreună pentru educaţie”

Data/perioada de desfăşurare:  15-30 august 2022

Locul desfăşurării: online

Parteneri: cadre didactice de la unități de învățământ din tară, partenere în proiect

RESPONSABILI: TOATE CADRELE DIDACTICE DIN UNITATE

Beneficiari: DIRECTI: prescolari/elevi, cadre didactice, INDIRECTI: parinti, comunitatea locală

Metode/mijloace de realizare: platforma educațională, fișe de lucru create de cadrele didactice partenere, evaluarea cursurilor de formare

Modalităţi de evaluare: lansare platformă

Descrieţi pe scurt activitatea: Cadrele didactice partenere vor labora fișe de lucru și vor contribui la realizarea platformei. Elevii vor putea accesa și lucra fișele în vederea progresului școlar. Evaluările cursurilor pot fi încărcate pe platformă.

Activitatea nr.  6 și 7  – 27-30 august 2022

Titlul activităţii : curs internațional și schimb de experienta internațional

Locul desfăşurării:  unităţile incluse în proiect

Responsabili: cadrele didactice participante din unitățile de învățământ partenere

Metode/mijloace de realizare: formare

Modalităţi de diseminare şi evaluare: realizarea activităților propuse

Descrieţi pe scurt activitatea:Formare online, formator Doctor Habilitat În Pedagogie, Profesor Universitar Cojocaru Victoria - Universitatea din TIRASPOL, Chișinău

Activitatea nr.  8 – iulie – august 2022

Titlul activităţii : Activitati de pregatire și remediale

Locul desfăşurării:  unităţile incluse în proiect

Responsabili: cadrele didactice participante din unitățile de învățământ partenere

Metode/mijloace de realizare: concurs

Modalităţi de diseminare şi evaluare: realizarea activităților propuse

Descrieţi pe scurt activitatea:în fiecare unitate de învățământ participantă la proiect  se vor realiza activități după cum urmează:

-         Activități educative (concurs, activitate de învățare remedială) care să ateste rezultate deosebite obținute în pregătirea elevilor din categorii dezavantajate (elevi cu cerințe educaționale special integrați în învățământul de masă, copiii din familii monoparentale, copii în plasament, copii crescuți de rude, copii din comunități sărace, comunități izolate, părinți plecați în străinatate, copii școlarizați la  domiciliu sau în spital, copii cu HIV etc.).

Activitatea nr.9

Titlul activităţii: Încheierea proiectului

Tipul activităţii: evaluare şi diseminare

Data/perioada de desfăşurare: 31 august 2022

Locul desfăşurării:  unităţile incluse în proiect

Responsabili: coordonatorii proiectului și echipa de implementare

Metode/mijloace de realizare: conversatie, prezentari proiect

Modalităţi de diseminare şi evaluare: publicarea informatiei pe paginile de facebook ale claselor/grupelor coordonate, dezbateri asupra proiectului

Descrieţi pe scurt activitatea:în fiecare unitate de învățământ participantă la proiect  se vor realiza activități de evaluare a proiectului, se vor aplica chestionare, iar coordonatorul principal va întocmi portofoliu şi raportul final al proiectului. Rezultatele proiectului se vor publica prin mijloacele de

informare în masă.

 

Rezultate calitative și cantitative aşteptate ca urmare a implementării proiectului

      Determinarea unui număr  de aprox. 2000 preșcolari și școlari să participe cu plăcere la activităţile în comun. Dezvoltarea  unor  atitudini de colaborare şi cooperare între copii închegate prin intermediul activităților din proiect, cadre didactice, părinți și reprezentanți ai comunității locale. Rolul nostru este de a crea un cadru optim de desfăşurare şi de îndrumare a fiecărei activităţi, lăsând loc spontaneităţii, originalităţii şi creativităţii elevilor preșcolari și școlari. Cultivarea în rândul preșcolarilor și școlarilor a  imaginii clare a dimensiunii învățării logice, dar și creative, eliminând prejudecăţile și convingerile referitoare la școală și sistem.

 

Modalităţi de monitorizare şi de evaluare ale proiectului

Programul activităţilor şi activităţile realizate vor fi monitorizate periodic (anual) prin:

- întocmirea unui raport de activitate general ce va cuprinde gradul de implicare a grădinițelor/școlilor partenere la activități ;

- chestionare scrise aplicate la cel puţin 50% dintre părinţii copiilor implicaţi în proiect şi tuturor cadrelor didactice din proiect, privind modul de derulare a proiectului;

- articole publicate în revista gradinitei şi alte reviste de specialitate, în ziarul local;

- afişaj la nivelul fiecărei unităţi şcolare cu postere şi fotografii realizate pe parcursul derulării.  

Evaluarea proiectului se va face prin:

- observarea comportamentului copiilor implicați în activitățile proiectului, consemnarea acestor observații de către cadrele didactice îndrumătoare, centralizarea acestora la finalul proiectului.

- rapoarte ale activităților derulate;

- participanții la activitățile proiectului vor primi diplome și stimulente specifice;

- volum conceput de cadre didactice, conținând studii și materiale de specialitate referitoare la educație, știință, creativitate.

Modalități de asigurare a continuității /sustenabilității proiectului (max. 1500 caractere)

- evaluarea obiectivă a proiectului

- diseminarea corespunzătoare a rezultatelor proiectului

- atragerea de noi parteneri în proiect, atât în calitate de colaboratori, cât și de posibili finanțatori

Activităţi de promovare/mediatizare şi de diseminare pe care intenţionaţi să le realizaţi în timpul implementării proiectului

        Prezentul proiect, cu activităţile şi rezultatele lui, va fi mediatizat în comunităţile de care aparțin școlile/grădinițele participante la proiect, în revistele instituțiilor organizatoare și partenere, pe site-urile unităților școlare implicate în proiect, publicarea unor articole în presa locală.

 

Parteneri implicaţi în proiect : ALTE UNITĂȚI ȘCOLARE

 

Echipa de implementare: cadre didactice, didactice auxiliare, nedidactice și alte categorii, conform anexelor

 

ASPECTE ORGANIZATORICE:


-      INSCRIERILE AU LOC IN PERIOADA 1.07.2022 – 10.08.2022, completând formularul din linkul de mai jos, ulterior trimițând dovada plății pe adresa de email conferintedascaliemeriti@gmail.com

 

Link inscriere: https://surveyheart.com/form/62bdfc705b6e107a684183fa

 

-      Cost EVENIMENT ȘTIINȚIFIC – 120 LEI

-cCost ACTIVITATI COMPLEMENTARE DIN PROIECT – 180 LEI

-      Cost EVENIMENT + ACTIVITĂȚI- 250 LEI

Va puteti inscrie la eveniment, la activități complementare sau la ambele, beneficiind de o reducere de 50 lei.

În formularul din link veti opta pentru varianta la care va inscrieti, respectiv

A.  Eveniment științific

B.   Activitati complementare

C.  Eveniment+activitati proiect


Nu uitați sa completați linkurile activităților pana pe 25 august cel tarziu!

1. Link încărcare studiu științific de specialitate:https://surveyheart.com/form/62c2ce6fa9e72514af810cc1

2. Link pentru completare prima resursă și a doua resursa educațională:

https://surveyheart.com/form/62c2caa0a9e72514af80f328

MATERIALELE PENTRU CURSURI, FORMULARE EVALUARE, LINK ACCES PE GOOGLE MEET LA EVENIMENT ETC. LE VETI PRIMI DUPA 10 AUGUST,  ATUNCI CAND CENTRALIZAM SITUATIA CADRELOR DIDACTICE INSCRISE. 

Costurile se vor achita sub formă de sponsorizare către Asociația Dascăli Emeriți, în contul: Asociația Dascăli Emeriți (CIF 41470980) - RO94CECEB00030RON0784385 - CEC BANK (cu mențiunea sposorizare PROIECT Impreună pentru educatie)

 

DOVADA PLĂȚII, NUMELE  si ADRESA DE LIVRARE SE VOR TRIMITE PE ADRESA conferintedascaliemeriti@gmail.com până pe 10 AUGUST 2022. 

Orice nelămurire se poate adresa la numărul de Telefon 0753.924.644 sau adresa de email conferintedascaliemeriti@gmail.com !                             

 

Mapa cu documente se va livra în intervalul 1-30 oct. 2022.

 

Va așteptăm cu drag!

În sprijinul dvs va atasam documentele model pe care le veti primi în mapa participantului, precum și utilizarea lor orientativa la dosarul dvs.


Mapa evenimentului national, ediția a IV-a:

1. Certificat conferință națională cu participare internațională, avizat CCD Bacău, Universitatea din Tiraspol-Chișinău

2. Diplomă simpozion științific international (criteriul 2.i. fișă de gradație – 1 p)

3. CD cu isbn

4. Adeverință publicare studiu de specialitate în volum international cu isbn – (criteriul 2.c. fișă de gradație – 2 p)

5. Certificat workshop (criteriul 3.d. fișă de gradație – 0,5 p)

6. Adeverință inițiator workshop (criteriul 3.d. fișă de gradație – 0,5 p)

7. Adeverință speaker în cadrul workshopului – (criteriul 2.b. fișă de gradație – 2 p)


Mapa activităților complementare din cadrul Proiectului international ,,Împreună pentru educație”, cost 180 lei. (SINCRON SI ASINCRON)

1. Adeverință implementare proiect internațional dedicat educației incluzive

2. Adeverință participare MASĂ ROTUNDĂ ,,CAFEAUA FERICIRII” – SINCRON- (criteriul 3.d in Fișa de gradație – 1p)

3. Adeverință implementare program de formare MANAGEMENTUL EDUCAȚIEI INCLUZIVE (criteriul 3.a. fișă de gradație – 2,5 p)

4. Adeverință curs „Modalități de facilitare a procesului de incluziune școlară” - 24h – SINCRON- (criteriul 2.i. fișă de gradație – 0,5 p)

5. Adeverință curs ,,Activități de remedierea limbajului și comunicării la preșcolari și elevi” – 24 h, SINCRON- (criteriul 2.i. fișă de gradație – 0,5 p)

6. Adeverință rezultate deosebite în activități de facilitare a procesului de incluziune școlară și în remedierea limbajului și comunicării cu impact în integrarea școlară și socială a copilului – (criteriul 1.a in Fișa de gradație – 1p)

7. Adeverință publicare 2 resurse educaționale - (criteriul I.i in Fisa de gradație – 1x2p=2p)

8. Adeverință participare la realizarea și dezvoltarea platformei e-learning „Împreună pentru educație” pentru susținerea progresului școlar al elevilor – (criteriul 2.d in Fișa de gradație – 4p)

9. Adeverință realizarea de parteneriate instituţionale cu alte unități școlare implicate în Proiectul internațional Împreună pentru educație, în concordanţă cu nevoile comunităţii şcolare şi cu ţintele stabilite, cu efecte pozitive în domeniul incluziunii sociale şi dezvoltării durabile, inclusiv în calitate de observator – (criteriul 4.c in Fișa de gradație – 1p)

10. Adeverință rezultate deosebite în pregătirea elevilor din categorii dezavantajate (elevi cu cerințe educaționale special integrați în învățământul de masă, copiii din familii monoparentale, copii în plasament, copii crescuți de rude, copii din comunități sărace, comunități izolate, părinți plecați în străinatate, copii școlarizați la domiciliu sau în spital, copii cu HIV etc.) - (criteriul 1.b in Fișa de gradație – 10 p)

11. Adeverință implementare activități de învățare remedială desfășurând concursuri, momente artistice, minispectacole, piese de teatru, etc. la nivelul grupei/clasei, în cadrul proiectului educativ-(criteriul 1.g in Fișa de gradație – 2p) cu trimitere Diplome pentru copii, în format electronic (premiul I, II, III, mențiune)

12. Certificat curs internațional 4h – WEBINAR (criteriul 2.i. fișă de gradație – 0,5 p)

13. Adeverinta schimb de experienta internațional – (criteriul 3.d in Fișa de gradație – 1p)

14. Acord parteneriat proiect în concordanță cu nevoile comunității școlare și cu țintele stabilite, cu efecte pozitive în domeniul incluziunii sociale și dezvoltării durabile – (criteriul 4.c in Fișa de gradație – 1p)

15. Adeverință inițiere și aplicare la grupă/clasa metode, procedee și tehnici de abordare a predării-învățării-evaluării inovative, preluate din cercetarea educațională de profil, promovate în cadrul proiectului educativ - (criteriul I.c. in Fisa de gradație – 2,5 p)

16. Proiect în format electronic cu precizarea echipei de implementare - (criteriul I.h in Fișa de gradație – 10 p)


Total punctaj – 35,5 p
























 





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

INVITAȚIE PROIECTE "SMART TEACHER" SI " SUNTEM APROAPE DE TINE!"

Participă alături de noi la proiecte educative! Fii parte din echipă!!

„NOUĂ NE PASĂ” - EDIȚIA A III-A 2024